Om filmerna

Klicka på en av bilderna nedan för en kort förhandstitt.

Kombinationen mellan fiske och undervattensfilmning är unik, den speglar egentligen många av de frågor som  man själv har gått och tänkt på under otaliga timmar vid vattnet. Hur ser det egentligen ut under ytan, hur rör sig betet etc., Intressant att följa årstidernas skiftningar även ur fiskens perspektiv. Det är  minst lika intressant att kolla in bytsedjuren och deras rörelsemönster som att se fiskens beteende i vattnet..

Film 1 och 3 handlar om spinnfiske.  Den tredje filmen tycker jag är bäst. Det ninns mycket matnyttigt även för gamla kustfiskerävar. Man får lära sig mycket om beten, genomlöpspilkar, upphängarflugor, bombardaflöten, spinnstopp mm. Allting presenteras på ett instruktivt och roligt sätt.

Film 2 och 4 handlar om flugfiske. Allting från grunderna till speciella tekniker. Vi får se att man kan fiska med större flugor än vad vi normalt har gjort. Extramaterialet innehåller fina bindbeskrivningar på flugorna som används i filmerna. Pattegrisen lanseras som allroundfluga till det mesta. Allting är snyggt och prydligt förpackat i två fina filmer.

Produktion

Förlaget Salar Wide Open Outdoor Film

Språk: Danska, de senare filmerna har svensk berättarröst.

Klicka på en av bilderna nedan för en kort förhandstitt.

Extramaterial som INTE kommer från filmen.
Ulf Brandin har lagt upp sin egen bindbesktivning av Pattegrisen, han säljer även flugor.

Totalbetyg(av fem möjliga)

litetklubbmarke5