Varje år arrangerar klubben en familjedag för våra medlemmar där vi samlas i Bondemölla för allmänt trivsel och fiske. Lunchgrillningen är en höjdpunkt, och barnens glädje av att få prova på fiske i vacker miljö går inte att ta miste på.

Sensommarfest och fiske i Bondemölla.

Vi hade bokat alla platser men ett minst sagt dåligt intresse från klubbmedlemmarna gjorde att vi fick boka av platser i sista stund. Anledningen var kanske att första helgen i augusti är lite tidigt med avseende på semestrar o dyl. Tyvärr för det var enda chansen att boka det året och det blir likadant nästa år.

Sensommarfesten kom av sig främst av två anledningar, vi kom igång alldeles för sent och när vi väl försökte sitta ute så var vi hårt attackerade av mygg, det var den småvuxna ettriga sorten som sticker direkt. Det var mycket skönare att sitta inne och vänta med grillningen till dagen efter.

Den traditionella familjeturen till  Bondemölla var välbesökt.

Som vanligt fick fisket stå tillbaka lite för umgänget, Grillningen på lunchen blev dagens höjdare. Dagen började  lugnt och deltagarna anlände i hyfsad  tid, först ca kl 10 hade dom flesta  kommit.

Fisket var lite trögare än vad  vi varit vana vid men dom flesta hade  kontakt med fisk. Trevligt att så många kunde ställa upp,

Det var länge osäkert om vi skulle kunna boka plats, när man ringde så fick vi beskedet att allt var fullbokat. Av en slump så råkade jag läsa en bokningslista på CeLa sportfiske när jag var där i ett annat ärende. På den hade redan någon annan bokat 5 platser på bra tid,

Som vanligt så var det en ganska bra uppslutning på vår familjedag, tillräckligt bra för att vi skulle boka en ny dag till hösten.

Grillen tändes och ganska snart så hade de flesta fyllt grillgallret med allehanda godsaker.För en gångs skull så kommer fisket i andra hand, det märktes inte minst eftersom alla hade valt sovmorgon.